کتابخانه عمومی شهدای پرندک

کتابخانه عمومی شهدای پرندک

کتابخانه نهادی اجتماعی است که روح تمدن بشری را حفظ و نگهداری کرده است و پلی است میان دانش مضبوط بشری بین نسل های گذشته، حال و آینده. با تلفیق این تعاریف می توان کتابخانه را این اینگونه تعریف کرد: کتابخانه نهادی اجتماعی است که با ذخیره سازی، حفاظت و اشاعه ی پیشنه های مکتوب، دیداری و شنیداری و الکترونیکی با استفاده از خدمات کارکنان آموزش دیده در خدمت تعلیم و تربیت و توسعه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، علمی و فرهنگی است;

ساعات کار کتابخانه:8تا14/30-13تا19:30
روزهای شنبه،سه شنبه،چهارشنبه 8تا14/30،و پنچشنبه 8تا13:30
روزهای یک شنبه و دوشنبه 13تا 19:30
روزهای استفاده:بانوان:روزهای زوج، آقایان:روزهای فرد
آدرس کتابخانه:استان مرکزی،شهرستان زرندیه،شهر پرندک،جنب پارک شهدا

  • ۰
  • ۰

کتاب « به مدرسه دیر رسیدم چون... » نوشته دیوید کالی و به تصویرگری بنجامین چاد است. دیوید کالی در این کتاب بهانه‌های‌ دیر رسیدن پسرکی را به مدرسه با تخیل و زبانی طنزآمیز بیان کرده است. 

 

همه ما برای یک بارهم که شده به مدرسه دیر رسیده‌ایم. آن یک بار را به خاطر دارید؟ چه بهانه‌ای برای معلم یا ناظم‌تان جور کردید؟ ساده‌ترین جوابی که احتمالا به ذهن همه‌ی ما در آن لحظه حساس رسیده است این بوده: راستش خواب موندم! یا شاید ماشین بابامون خراب شد...

اما تا حالا فکر کردید که می‌توان جواب‌های بی‌شماری به این سوال داد؟

شخصیت اصلی کتاب « به مدرسه دیر رسیدم چون... » پسرکی است که دیر به مدرسه می‌رسد معلمش علت دیر رسیدنش را جویا می‌شود. پسرک به جای جواب‌های ساده‌ای که ممکن است هر کس دیگری بدهد تخلیش را به کار می‌اندازد و شروع به گفتن بهانه‌هایی عجیب و غریب می کند. بهانه‌هایی پی در پی که شما را به خنده می اندازد. راستش او کم هم نمی‌آورد ! و همینطور به بهانه‌های خیالی‌اش ادامه می‌دهد .

قطعا که معلم‌ش بهانه‌های عجیب و غریب او را باور نمی‌کند. اما تخیل پسرک آن قدر قابل ستایش است که بتوان از دیر رسیدن او به مدرسه چشم پوشی کرد.

این کتاب توسط دانش آموزان خوانده شد و  مورد استقبال آنها قرار گرفت.
  • ۹۸/۰۳/۲۷
  • زهرا همتی

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.